حامد حق شناس طلایی شد/پایان کاران پاراتکواندوکاران با ۱۰ مدال

حامد حق شناس طلایی شد/پایان کاران پاراتکواندوکاران با ۱۰ مدال

تیم ملی پاراتکواندو ایران در مسابقات امروز سه نماینده داشت که علیرضا بخت، حامد حق شناس و لیلا میرزایی با برتری مقابل رقبای خود به دیدار پایانی راه پیدا کردند.

حامد حق شناس آخرین نماینده تیم پاراتکواندو ایران در این دوره بازی‌های پاراآسیایی در مبارزه نهایی وزن ۸۰+ کیلوگرم به مصاف «نیشان عمرلی» از قزاقستان رفت و به برتری ۳۰ به ۱۱ رسید و صاحب مدال طلا شد.

حق شناس بعد از یک دور استراحت «علی بدر» از بحرین را ۲۵ بر ۳ شکست داد و به نیمه نهایی صعود کرد و در این مرحله هم «گاریپولایف» از قزاقستان را ۳۱ بر صفر از پیش رو برداشت و راهی مبارزه پایانی شد.

حق‌شناس: امیدوارم با مدال‌ها توانسته باشیم دل مردم را شاد کنیم

حامد حق‌شناس بعد از کسی مدال طلای پاراتکواندو بازی‌های پاراآسیایی اظهار کرد: خوشحالم که توانستم این مدال را کسب کنم و کوچکترین سهمی در شادی مردم کشورم داشته باشم. 

ملی‌پوش پاراتکواندو گفت: بازی فینالم با حریف قزاقستانی بود که رنک سه را داشت و خداراشکر با اختلاف زیادی توانستم این بازی را برنده شوم و به هدف برسم.

وی در خصوص کسب مدال توسط همه نمایندگان ایران گفت: خداراشکر تلاش‌ها به سرانجام رسید. هدف ما این بود کسی دست خالی بازنگردد. با زحمات کادر فنی، فدراسیون جانبازان و معلولان، کمیته ملی پارالمپیک و وزرات ورزش و جوانان توانستیم به موفقیت دست یابیم.

وی در پایان گفت: امیدوارم ذره‌ای توانسته باشیم دل مردم را شاد کنیم و خانواده تکواندو از کسب مدال‌ها خوشحال شده باشند

تیم ملی پاراتکواندو ایران با ۱۰ ورزشکار برای اولین با در بازی‌های آسیایی حضور پیدا کرد و با نتیجه‌ای صد درصدی، همه اعضای تیم ملی موفق به کسب مدال شدند. این تیم با ۴ مدال طلا روزا ابراهیمی، مهدی پور رهنما، علیرضا بخت و حامد حق شناس نشان نقره رومینا چمسورکی، سعید صادقیان پور و لیلا میرزایی و ۳ نشان برنز مریم عبدالله پور، مهدیه حسینی و نرگس جوادی به کار خود پایان داد.

سومین نقره پاراتکواندو به علیرضا بخت رسید

علیرضا بخت تکواندوکار وزن ۸۰- کیلوگرم کشورمان در مبارزه نهایی برابر «جئونگ هان» از کره جنوبی ۱۴ به ۹ باخت و به مدال نقره دست یافت.

وی در مبارزه نخست «لی وی» از چین را ۱۰ بر یک شکست داد و سپس با پیروزی ۱۳ بر ۵ مقابل «توشتمیروف» از ازبکستان به فینال صعود کرد.

تیم ملی پاراتکواندو ایران با ۱۰ ورزشکار در این دوره از مسابقات شرکت کرده که تا به اینجا ۳ مدال طلا توسط رزا ابراهیمی، مهدی پور رهنما و علیرضا، ۲ نشان نقره توسط رومینا چمسورکی و سعید صادقیانپور و ۳ نشان برنز توسط مریم عبدالله پور، مهدیه حسینی و نرگس جوادی کسب کرده است.

علیرضا بخت تکواندوکار وزن ۸۰- کیلوگرم

لیلا میرزایی به نشان نقره دست یافت

عضو تیم پاراتکواندو بانوان ایران در مبارزه نهایی نتیجه را به نماینده ازبکستان واگذار کرد و نقره گرفت.

لیلا میرزایی دومین نماینده ایران در فینال‌های سه گانه امروز در رشته پاراتکواندو، برای کسب مدال طلای وزن ۶۵+ کیلوگرم «نایمووا» از ازبکستان را پیش رو داشت که ۱۶ به صفر بازنده شد و به نشان نقره بسنده کرد. وی در مبارزه نخست خود در مرحله نیمه نهایی به مصاف «پان لیان هوا» از چین رفت و در یک مبارزه یک طرف ۳۰ بر صفر به پیروزی رسید.

حامد حق شناس آخرین نماینده ایران است که برای کسب مدال طلا حریفی از قزاقستان را پیش رو دارد.

لیلا میرزایی دومین نماینده ایران در رشته پاراتکواندو

منبع خبر : yjc.ir