استفاده از تیرآهن در ساختمان سازی

ستون دقیقا چیست؟ مهم ترین و پرکاربردترین خانه پروفیل فلزی را می توان ستونی دانست که دارای مقطعی به شکل حروف انگلیسی I و H است. با توجه به اینکه سازه فلزی بدون وجود ستون غیرممکن است.


عملکرد خاص یک بلوک ساختمانی به عنوان یک عنصر سازه ای، تحمل بارهایی است که به ساختمان وارد می شود.


پرتوهای آن به دو قسمت بال و روح تقسیم می شود که قسمت وسط پرتوها روح است و پهلوها و پهلوها را بال می گویند. در این مقاله به طور مفصل توضیح خواهیم داد که ستون چیست؟ دریابید که چه انواعی در صنعت ساخت و ساز به طور گسترده استفاده می شود!؟


برای خرید تیرآهن در مشهد ، روی لینک زیر کلیک کنید:


https://fardadfoolad.ir/girder-in-mashhad/



مزایای استفاده از تشعشع در ساختمان سازی


مزایای استفاده از ریل در ساخت و ساز بسیار زیاد است. اول اینکه ریل ها قطعات پیش ساخته کارخانه های فولاد هستند که به صورت صنعتی تولید می شوند و امکان خطای تولید در کارگاه برای آنها غیر قابل تصور است. همچنین به دلیل آمادگی آن، سرعت کار در فولادسازی بیشتر بوده و برش و چیدمان ستون ها با سرعت بسیار بالایی انجام می شود. همچنین استفاده از تشعشعات در ساختمان های بلند و بلند آسان تر است.


نکته مهم دیگر در زمینه استفاده از فولاد در ساخت ساختمان های فولادی این است که پس از ساخت سیستم امکان توسعه در مرحله بعدی وجود دارد. همچنین مزیت دیگر استفاده از بتن در ساخت و نصب سازه های فولادی به طور کلی این است که پروفیل فولادی فضای کمتری را نسبت به سازه های بتنی اشغال می کند و از این نظر مقرون به صرفه است.همچنین خواندن این مقاله را فراموش نکنید: صفر تا 100 فرآیند تولید فولاد



معایب استفاده از ستون ها چیست؟


پس از پاسخ به سوال "ستون چیست؟" باید به تمام ابعاد استفاده از آن اشاره کرد و حتی به کاستی ها و نقاط ضعف آن پرداخت. یکی از معایب عمده استفاده از تابش عدم مقاومت بالا در برابر خوردگی است. زیرا به طور کلی فلزات با محرک ها و اتمسفر واکنش نشان می دهند و تشعشعات فقط با این اصل وجود دارد و در صورت قرار گرفتن در شرایط خاص آسیب دیده و اندازه آن کاهش می یابد. بنابراین، هزینه نگهداری باید برآورد شود.


یکی دیگر از نقاط ضعف تشعشع، تمایل آن به خوردگی به دلیل ماهیت فلزی آن است. به طور کلی، بخش هایی از فلز تمایل به خوردگی دارند و این می تواند آسیب پذیری بزرگی در برابر تشعشعات باشد. یکی از معایب عمده استفاده از ریل در سیستم های ساختمانی عدم کنترل مناسب بر روی اتصالات قطعات است. در دنیای واقعی، قطعات فلزی اغلب با پیچ و پرچ همراه هستند.


در برخی موارد در کشور ما این کار انجام می شود اما در اکثر موارد اتصال با جوش انجام می شود و به دلیل عدم مهارت کافی برخی از جوشکاران و همچنین عدم کنترل و نظارت صحیح توسط مهندسان ناظر، اینها را انجام می دهند. اتصالات هستند. گاهی اوقات خوب و بی کیفیت هستند و بعداً خانه از نظر استحکام با مشکل مواجه می شود.


https://www.aboutcivil.org/Types-Of-Bridges.html

منبع خبر :